Big_loader_ajax

Plenární zasedání 10. - 11. 04. 2024: Jak a proč jsem hlasoval?

18.04.2024

Jak a proč jsem hlasoval na plenárním zasedání Evropského parlamentu 10. - 11. 04. 2024?

Snižování emisí metanu v odvětví energetiky

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, která stanoví pravidla pro přesné měření, vykazování a ověřování emisí metanu v odvětví energetiky v Unii, jakož i pro snižování těchto emisí, mimo jiné prostřednictvím kontrol ke zjišťování a opravě netěsností a omezení odvětrávání a spalování. Stanoví rovněž pravidla pro nástroje zajišťující transparentnost emisí metanu z dovozu fosilní energie do Unie.

 

Zpřísnění výkonnostních norem pro emise CO2 pro nová těžká vozidla

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu. Dohoda stanoví výkonnostní požadavky na emise CO2 pro nová těžká vozidla, které přispívají k plnění cíle Unie spočívajícího ve snižování jejích emisí skleníkových plynů a k dosažení cílů Pařížské dohody, a rovněž s cílem zajistit řádné fungování vnitřního trhu. Přijaté nařízení také stanoví požadavky na vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel registrovaných v Unii.

 

Potraviny určené k lidské spotřebě: změna některých „snídaňových“ směrnic

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, která novelizuje stávající předpisy za účelem řešení nových problémů a otázek, které se objevily, jako je například udržitelnost. Zejména pokud jde o označování původu medu, spotřebitelé mají právo znát zeměpisný původ medu. Různé druhy medu se mimo jiné produkují z různých rostlin a stromů. Environmentální, zeměpisné a klimatické podmínky mohou ovlivnit vlastnosti medu produkovaného v různých částech světa. Tyto vlastnosti ovlivňuje také míchání medů různého zeměpisného původu. Proto je nezbytné, aby už neexistovala možnost nahradit seznam zemí původu medu jedním z následujících údajů: „směs medů ze zemí EU“, „směs medů ze zemí mimo EU“, „směs medů ze zemí EU a ze zemí mimo EU“.

 

Rámec Unie pro certifikaci pohlcování uhlíku

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, jejímž cílem je usnadnit provozovatelům zavádění pohlcování uhlíku. Za tímto účelem přijaté nařízení zavádí dobrovolný rámec Unie pro certifikaci pohlcování uhlíku tím, že stanoví kritéria kvality pro činnosti pohlcování uhlíku, které probíhají v Unii, pravidla pro ověřování a certifikaci pohlcování uhlíku a pravidla pro fungování a uznávání režimů certifikace Komisí.

 

Normy pro orgány pro rovné zacházení v oblasti rovného zacházení se ženami a muži a rovných příležitostí pro ženy a muže v otázkách zaměstnání a povolání

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, jejímž cílem je stanovit závazné normy pro orgány pro rovné zacházení v oblasti rovného zacházení se ženami a muži a rovných příležitostí pro ženy a muže v otázkách zaměstnání a povolání, včetně samostatné výdělečné činnosti. Jsem přesvědčen, že orgány pro rovné zacházení hrají v systému boje EU proti diskriminaci zásadní úlohu: pomáhají obětem diskriminace, monitorují otázky týkající se diskriminace a informují o nich a přispívají ke zvyšování povědomí o právech lidí a hodnotě rovnosti.

 

Dočasná odchylka: boj proti pohlavnímu zneužívání dětí on-line

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu prodlužující dočasná a přísně omezená pravidla, která umožňují některým poskytovatelům interpersonálních komunikačních služeb, aby používali konkrétní technologie pro zpracování osobních a jiných údajů v rozsahu nezbytně nutném k odhalování a oznamování pohlavního zneužívání dětí on-line v rámci jimi poskytovaných služeb a k odstraňování materiálů pohlavního zneužívání dětí on-line z jimi poskytovaných služeb.

 

Započítávání emisí skleníkových plynů z dopravních služeb

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, protože metoda započítávání emisí skleníkových plynů umožňuje zákazníkům v odvětví dopravy díky transparentním informacím o emisích z dopravních služeb činit dobře informovaný výběr a ovlivňuje podnikatelská rozhodnutí subjektů, které tyto služby na trhu organizují a poskytují. Zpřístupnění spolehlivých údajů o emisích může podpořit udržitelnost, inovace a změnu chování směrem k udržitelným možnostem dopravy. 

 

Zavedení daňového systému sídla pro mikropodniky a malé a střední podniky a změna směrnice 2011/16/EU

Současné systémy zdanění podniků v EU jsou značně složité. Je proto důležité, aby malé a střední podniky, které plánují růst a rozšířit se přes hranice prostřednictvím stálých provozoven, mohly pro výpočet zdanitelného výsledku hospodaření svých stálých provozoven v jiných členských státech i nadále používat daňová pravidla, která znají. To jim umožní přijmout obchodní rozhodnutí, které jim bude nejlépe vyhovovat, a to buď na své obchodní činnosti nadále uplatňovat různé soubory daňových pravidel, nebo se rozhodnout pro pravidla zdanění sídla, poté co zohlední výši nákladů na dodržování předpisů a administrativní složitost, jež může vzniknout v důsledku uplatňování různých daňových pravidel.

 

Stanovování převodních cen

Stanovování převodních cen se týká stanovení cen pro transakce mezi sdruženými podniky (tj. členy téhož nadnárodního podniku), které zahrnují převod majetku nebo služeb. „Transakce uvnitř skupiny“ se však nemusí nutně řídit tržními silami, ale mohou být do značné míry řízeny společnými zájmy skupiny jako celku. Vzhledem k tomu, že převodní cena ovlivňuje základ daně jak v zemi prodávajícího, tak v zemi kupujícího, který se účastní přeshraniční transakce, je důležité stanovit vhodnou cenu, tzv. „převodní cenu“, pro převody uvnitř skupiny, tedy cenu transakcí mezi spřízněnými stranami.

 

Vnitřní trhy s plyny z obnovitelných zdrojů, se zemním plynem a s vodíkem (přepracování)

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, jejímž cílem je usnadnit větší využívání plynů z obnovitelných zdrojů a nízkouhlíkových plynů v energetickém systému, a tak vytvořit podmínky pro přechod od zemního plynu a umožnit, aby nové plyny výrazně přispěly k dosažení cíle EU v podobě klimatické neutrality do roku 2050.

 

Uspořádání trhu Unie s elektřinou: nařízení

Podpořil jsem tuto dohodu z trialogu, která řeší obavy spotřebitelů, průmyslu a investorů z vystavení nestálým krátkodobým cenám způsobeným vysokými cenami fosilních paliv tím, že optimalizuje uspořádání trhu s elektřinou, a to konkrétně tak, že doplňuje krátkodobé trhy zvětšením úlohy dlouhodobějších nástrojů, a umožňuje tak spotřebitelům využívat smlouvy s pevnějšími cenami a usnadní investice do čistých technologií. To bude v konečném důsledku znamenat, že bude zapotřebí méně fosilních paliv, což při případné budoucí krizi v oblasti fosilních paliv díky nízkým provozním nákladům na obnovitelnou a nízkouhlíkovou energii zajistí nižší ceny pro spotřebitele.

Autor článku : Luděk Niedermayer