Big_loader_ajax

Má smysl, aby vláda od podzimu rozjížděla kampaň, která by přiměla Čechy, aby měli víc rádi EU?

11.08.2015

"Hlavní je,aby se vláda EVROPSKY CHOVALA. To žádná kampaň nenahradí. Pohádka "O zlém Bruselu a hodné Praze" je jednou z hlavních příčin nepopularity EU u nás. Takže, nejprve musí vláda pochopit, že "i my jsme Evropa", a pak možná uspěje s kampaní...," odpovídá europoslanec za TOP 09 Luděk Niedermayer.
Vláda od podzimu rozjede kampaň, díky níž chce Čechy naučit, jak funguje Evropská unie. Průzkumy ukazují, že odpor vůči EU má přímou souvislost s nedostatkem informací, vzdělanější lidé jsou evropskému spolku nakloněnější. Součástí kampaně bude turné po regionech, kde se bude debatovat s lidmi. Část osvěty se odehraje na sociálních sítích. Má podle vás taková kampaň smysl, nebo půjde jen o zbytečně utracené peníze?

Luděk Niedermayer, 11.8.2015 22:24:57

Hlavní je,aby se vláda EVROPSKY CHOVALA. To žádná kampaň nenahradí. Pohádka "O zlém Bruselu a hodné Praze" je jednou z hlavních příčin nepopularity EU u nás. Takže, nejprve musí vláda pochopit, že "i my jsme Evropa" a pak možná uspěje s kampaní...

Rut Bízková, 11.8.2015 18:01:45

Lásky (mít někoho/něco rád) se nedá dobrat kampaní. Ale dát lidem srozumitelnou formou informace o EU, třeba prostřednictvím kampaně, má určitě smysl. Současná obecná znalost EU u nás není dostatečná - EU přece nejsou jen Řecko, dotace a uprchlíci.

Radomír Jáč, 11.8.2015 14:53:46

Lépe vysvětlit fungování EU? Jsem pro! Složitá EU je pro mnohé ideální fackovací panák. Neznámého se bojíme, lepší pochopení EU by bylo pro českou společnost prospěšné. Nevím, zda vláda vše zvládne, nebylo by ale fér házet tuto snahu rovnou do koše.

Jan Urban, 11.8.2015 14:38:00

Rozšiřovat znalosti a pocit přináležitosti má smysl vždycky. Kdyby to navíc bylo přesvědčivě podáno zapálenými a důvěryhodnými politiky, přišel bych i zatleskat. Ovšem - člověk, který musí býti zapalován i pro životně důležité věci, je bez sebeúcty.

Zbyněk Vlk, 11.8.2015 14:05:20

Určitě má smysl zvýšit informovanost a to i ohledně aktuálních témat - např. proč se EU tak snaží udržet Řecko v Eurozóně a jak došlo k jeho problémům a co obnáší pomoc EU (v pozitivním a negativním smyslu). Ne levné agitky, ale komplexní informace.

Edvard Outrata, 11.8.2015 13:55:15

Obecná znalost faktů je důležitá, chceme-li rozumně žít v demokracii. Neznalost toho, jak EU fuinguje, je velká, a to ve všech věkových skupinách (byť se mladí zdají být vzdělanějšími). Proto je správné, že se vláda bude snažit s tím něco dělat.

Jakub Horák, 11.8.2015 13:40:19

Členství v EU jako výhodu vnímá 56 % mladých Čechů ve věku 16-30 let. Méně věří EU už jen Maďaři a Kypřané. Cílem kampaně nemá být další webový portál nabitý statistikami, ale na příkladu několika jasných bodů ukázat, co nám členství přináší.

Lenka Lindaurová, 11.8.2015 13:11:05

Nemá. Která agentura najatá na kampaň by měla být ta kompetentní? Objektivní a nezávislá média je třeba podpořit a pěstovat.

Josef Bouška, 11.8.2015 12:46:42

Profesionálně vedená, komplexní kampaň vysvětlující fungování EU a nás v jejím rámci má jednoznačně smysl. Vznikne-li trapná agitka, bude mít opačný efekt než ten zamýšlený. Z mého pohledu jde o věc národního zájmu a tak by ji měla vláda pojmout.

Ivan Štampach, 11.8.2015 12:46:37

Únor 1948 nás vyrval z přirozené vazby na Evropu. Plodem Listopadu 1989 byl návrat do evropských struktur. Jsem šokován, jak se politikům typu Václava Klause podařilo přesvědčit mnohé o správnosti ruské a ne evropské orientace. To je nutno napravit.

Zdeněk Kudrna, 11.8.2015 12:35:29

Čím větší roli hraje EU v našich životech, tím více jí je třeba rozumnět. Ovšem kampaň buď pořádně nebo vůbec; prostoduché agitky prosím ne.

Michal Horáček, 11.8.2015 12:34:43

Kampaň z titulku, tedy rozjížděná k tomu, aby "přiměla Čechy, aby měli EU raději" by smysl neměla. Zato akce předkládající bohdá obsáhlé a kvalitní informace smysl má. Vede k lépe utvářeným názorům, jejichž podobu ovšem nutno nechat na občanech.

Markéta Hejkalová, 11.8.2015 12:29:16

Nemá! Pokud vláda skutečně nemůže odolat nutkání plýtvat penězi daňových poplatníků, ať raději přispívá dětem na školní výlety do Bruselu, nebo veřejnoprávním médiím na rozsáhlejší zpravodajství ze všech členských zemí EU, nejenom těch velkých.

František Fuka, 11.8.2015 12:12:30

Možná by mělo smysl rozjet kampaň, která obyvatelstvu podá objektivní a pochopitelné informace o fungování EU. Jsem si ale téměř jist, že se to nestane ani tentokrát a výsledek bude opět dementní.
 
Autor článku : Jan Kubita
Zdroj : nazory.ihned.cz